onsdag 2 december 2009

Utesäsongen är död och klätterförbud råder

Jag fortsätter i samma muntra stämning med att först och främst officiellt avsluta 2009s utesäsong.

Jag trodde aldrig att jag skulle säga det men jag är less. Anledningen till detta tillsurnarnde är mycket lätt identifierbart: Giron i Håkmark. Detta fullständigt värdelösa problem har knäckt mig. Idag var inte första dagen som jag for till Håkmark fullständigt övertygad om att idag sitter den. Dessutom hade YR lovat 8minusgrader och såldes superkrisp, inget skulle stoppa mig. Men giron stoppade mig. Det blev inga 8minus utan en fisig nollgradig temperatur. Det tog dessutom betydligt längre tid att elda fram problemet under det 2-3cm tjocka islagret som lagt sig och greppen jag nyss torkat blev snabbt fuktiga igen. Något krisp var det inte att tala om. För att vara helt ärlig så blev jag krossad. Inte en enda gång under den timmeslånga sessionen fick jag dit hälkroken. Förresten vad är det för ett jäkla skitproblem som har en hälkrok som är fullständigt omöjligt att se. Enda chansen är att slänga runt hälen och hoppas att den träffar(vilket den aldrig gör och således är det ett skitproblem.). Det märkliga är att hälen inte var något problem innan men de två senaste gångerna har jag inte fått till det en enda gång. Jag avslutar inte bara utesäsongen utan ger även med detta inlägg mig ett fullständigt klätterförbud på Giron. Jag ska inte klättra den där ruttna avgrundssatan förrän jag har blivit stark. Men hur blir jag stark? IKSU? Låter skoj…

Måste dock lägga till en liten gnistra av ljus. Det var inget problem att använda gasbrännaren idag trots minusgrader. Lösningen låg i en kylväska fylld av flaskor men varmt vatten, i vilken gasflaskan och större delen av slangen fick ligga och mysa i hela tiden. Fungerar utmärkt.


1 kommentar:

  1. Du spelar för mycket schack kompis!
    Jag tror att lösningarna till alla dina klätterrelaterade problem är att lägga upp ett Patxi-inspirerat träningsprogram bestående av 8-12 gripboardpass i veckan!
    Mer inslag av lidande och självbestaffning i träningen!=)
    Sen sänder du Giron som uppvärming!

    SvaraRadera