torsdag 1 april 2010

stilstudie i hopplöst hoppande

Okej jag vet att jag har snöat in lite på det här men vad ska jag göra för att bli bra på att dyna?

För att reda ut detta så gjorde jag en videojämförelse med mr Dyno-himself.(se video nedan)

Konklusionen:
- Jag släpper min höger hand tidigare än mr Dyno
- Mr dyno kommer möjligen över mer åt höger och lägger mer tyngd på höger ben.
- Jag börjar längre ner med rakare armar.

Detta verkar även gå linje med de tips som Hasse gav i meddelade till förra inlägget..mer vikt på hö fot.

nåja det var väl egentligen sådär användbart men vad sjutton.

4 kommentarer:

  1. Som sagt, du måste ta i mer med höger hand. Inte bara för att få drag uppåt men även för att undvika att åka ut för långt från stenen. Det syns att du är lite längre ut jämfört med Henke, särskilt i accelerationsfasen.

    Men i det hela så såg det mycket bra ut ... jag utlovar sändargaranti nästa gång.

    /I20-Guden

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. hehe! kungligt seriöst.

    //Mr Dyno

    SvaraRadera
  4. Inte för att jag kan något om dynos, men jag noterar framförallt Lordens arbete med höften.

    Hela rörelsen startar med att höften förs in och upp mot stenen.

    Själv kommer jag i fortsättningen att söka en statisk beta på den där.
    Projektnamn: Le Kalashnikov Statique

    *Edit: Med mindre strul med blogger och mindre alkohol i kroppen så blev det till slut ordning på min kommentar.

    SvaraRadera