tisdag 6 april 2010

baröver premiär

Det är slående hur mycket bättre man klättrar med baröver. Så nu när våren har kommit till Umeå finns det inget som kan stoppa oss.

Senaste turen till I-20 bjöd på mycket trevligt. jag satte alla flytt på Okänd Soldat och Starship troopers men vänsterhanden ville inte länka, trots att jag inte hade någon tröja på mig. Black Russian är fortfarande en gåta för mig, trots hasses videobeta. får inte till hälen och kan absolut inte resa på mig.

Henke projekterade på (hör o häpna) en ny variant på I20stenen. sittstart som okänd soldat och sedan dyno ut direkt på avslutningen på Kalashnikov från startgreppen på stjärnsoldat. Den verkar ganska hård tycker jag men han är ju stark så vad sjutton. go go go.

dessutom hörde jag att Kalle har satt sin nemesis Stjärnsoldat. Gött.

6 kommentarer:

  1. Så mycket trevligare stenen ser ut med lite sol på sig.
    /Henke

    SvaraRadera
  2. Snyggt jobbat grabbar men it brakes me to say that the varianterna med (höga) kalashnikov-avslutet ger tvivelaktig FA-cred.

    Givetvis så får ni rapportera hur ni vill och av mig får ni guldstjärna oavsett.

    /Petit LeGrande

    SvaraRadera
  3. Säkert är det redan klättrat, som allt annat på stenen (Stålnacke gjorde väl dynot från stående redan för lääänge sedan). Sedan är det ju enbart ett lattjo-problem för den mest inbitna av locals, men va sjutton ska man göra när Linus bara skottat ett enda block!?
    //Henke

    SvaraRadera
  4. Nääääeeeeejjjjj, jag menar bara på att i20 projekt <7C+ är mest troligt inte "nya".

    Däremot så är den låga traversen återigen ett "nytt" projekt eftersom Perrans lösning inte längre existerar (pga av att Perran slet loss greppet)

    SvaraRadera
  5. hehe..ni får komma ihåg att jag ännu inte riktigt insett vidden av I-20stenens impact på Umeåklättrarna och hur välklättrad den egentligen är. Nåväl. det var en ny variant för mig iaf.. nu kliar det i fingrarna igen.. längtar tills jag får återse det lilla monstret till sten.

    SvaraRadera
  6. Vilket tjusigt hopp. Ser så nonchalant ut liksom. Var i bräcke idag och klättrade i t-shirt, jag är ju lite prydare och frusnare så det krävs nog full sommar eller vass argumentering för att jag skall visa magen. Hej hopp

    SvaraRadera