torsdag 8 april 2010

Snart är jag klar

Snart är jag klar med alla de problem som jag kan klättra på I-20stenen just nu dvs 7B och neråt. Idag satte jag lite överraskande Starship Troopers 7A+ på dagens första försök. Sen fick Okänd Soldat 7B ge upp. Testade Henkes matchbeta och det var betydligt enklare än den mer direkta attacktaktiken jag hade förra gången jag testade.
Nu är det bara Black Russian kvar. men den får vänta lite. Jag tar semester ngr dar för jag har ont i DIP-led på långfinger.

Henke satte nästan(5gånger om) sitt nya projekt men tappade i pedeln. Nästa gång...



10 kommentarer:

  1. Snyggt värre! Nu vet jag hur jag ska klättra dessutom. :)

    SvaraRadera
  2. Klart att min beta är bättre än Hasses, framförallt för oss vars stora talang/begåvning är en överrörlig gubbhöft.

    //Henke

    SvaraRadera
  3. Gubbhöft?! Förklaring krävs!!

    I övrigt ser det fint ut! Skönt att se att det finns fler som tar bouldering på stort allvar (måste nog säga att så är fallet om man spenderar så många dagar som ni verkar göra på den där stenen) jag ser fram emot att inte behöva känna mig ensam ute i skogen när man kommer tillbaka till stan!

    Skicka iväg den där svart ryssen nu, har du fixat de andra så är det bara att gasa. Kolla sedan in den vita ryssen också. Är ungefär lika hård som den svarta.

    Jag vet att jag tyckte att vitryssen var 7C när jag gjorde den, men det kanske inte är helt korrekt (vad vet jag), då jag tycker att svartryssen är hårdare (snackar då om kortmans beta). Sen vad det betyder för graden på den vita och den svarta.. det är ett snack som gör sig bäst i salongsberusat tillstånd!

    SvaraRadera
  4. Jo vi tar bouldering minst sagt på allvar. 5st I-20pass på två veckor är inget jag hade väntat mig.. Men det är ju sjukt rolig klättring. (tycker alla inblandade utan mitt vä långfinger). Så fort jag har övertalat tillbaka honom på min sida så ska jag ut och knäcka svartryssen. Kanske tom gör ett försök att tämja den vite.. Ser att det går bra för er nere i frankrike. är trots I-20vackra uppenbarelse ordentligt avundsjuk..

    Henkes Gubbhöft se film på okändsoldat typ 14sek. alltyngd på vänster fot = nemas problemas

    SvaraRadera
  5. 1) Man blir aldrig klar med i20-stenen ... eller mer rätt ... i20-stenen släpper aldrig greppet om en äkta ume-sard. Den är som klockan, varje säsong startar om på noll.

    2) Har du något kvar så ska vi (jag, Linus, gubbhöften, et cetera) visa alla magiska trick som funkar på stenen.

    Själv så lider jag sjukt mycket av att inte kunna klättra på i20. Fontan är sjukt överskattat och ingenting kommer i närheten av umeå-bouldringen.

    SvaraRadera
  6. Nej det är verkar ju som att I-20stenen är något av en umeklättringens svar på Särimner. Det är lovade.
    Ska bli kul att sammanstråla ngn gång när ni behagar träda svensk mark igen. Då ska jag lapa i mig beta så jag blir alldeles stinn..

    SvaraRadera
  7. Jo nog ska du få beta, men helst på andra stenar. Mojsön, Botsmark och Flurkmark känns mer lockande :)

    Vi får lägga upp ett körschema för våren. Alltid bra att dela på soppapengar.

    Har under dagarna här i Font märkt att jag numera även utomhus klarar mig rätt bra med 2 vilodagar per vecka. Det viktigaste är att variera problem och ta hand om huden (Antihydral+fil+Climb On är en bra kombo). Så det kommer att bli en hel del lajande i skogarna under våren!

    Kör hårt i veckan och helgen, såg att yr.no utlovar sändar väder i umeå!

    SvaraRadera
  8. jag försvann in i ett klättertöcken av ont i fingret och inlagdsillmuskler, samt alldeles för mycket att göra ex praktik i Örnsköldsvik.. men nu är jag tillbaka och jag känner att jag är redo att ta mig an den överväldigande djungeln av ofärdiga problem där ute! Vart ska jag börja?

    SvaraRadera
  9. Bra fråga ... vi har väl tänkt oss ner till Mosjön någon gång efter helgen men annars så har jag ingen aning.

    SvaraRadera