fredag 2 april 2010

nu flyger jag igen.

Då var det fixat. Dynot satt som en smäck idag och hela problemet satt redan på andra försöket. Lyckades dessutom repetera det hela. Skönt.

Jag tackar för hjälpen nerifrån frankrike: tricket var tveklöst att hålla kvar hö hand längre, vrida över höften och mer kraft på hö fot.

Jag har ännu mer glädje ämnen att förtälja. Min kära Jonas aka Jukebox Johnson har klättrat sin första 7a+ på led. Hooka hey någonstans i gbg. Snyggt jonas. Det kommer bli en trevlig sommar.

7 kommentarer:

  1. Grattis ... det är inte speciellt svårt att klättra hårt bara man klättrar rätt och vägrar ramla.

    Vilket är (vårat) nästa projekt?

    /Franska delegationen

    SvaraRadera
  2. Jo jag behöver faktiskt lite franskhjälp. Det är nämligen så att jag inte har någon nytta av MrDynos aka Henkes beta på problemet längst till höger. Han säger inte helt oväntat "hoppa" på frågan om beta. Jag ser ju en krimp halvvägs och är lite frestad att försöka nå den på något sätt men det känns lite svårt svårt. Var gör jag av fötterna på flyttet upp till krimpen?

    SvaraRadera
  3. Hälkrok ... stå med vänster fot på något blankt (under underclinget) med rakt ben och lägg en hälkrok med höger fot runt kanten i något som påminner om en urgröpning ... lås av och sträck dig upp (statiskt)

    /Francois

    SvaraRadera
  4. Här finns ett exempel (dock med flaket från förr men slutet är densamma)

    http://hassemannen.blogspot.com/search/label/i20

    SvaraRadera
  5. Klart du ska dyna på svartryssen! Du har ju flygtalang!
    Nu har jag dock sett den statiska betan (igen) så nu ska jag en gång för alla ge den några ärliga försök.
    //Hank

    SvaraRadera
  6. Hasse & Linus, att uppdatera facebook-status och kommentera bloggar får räknas som klart underkänt för två snubbar med egen blogg. Ge oss mer! listor, bilder, cirklar, pris på billigaste rödvinet, hårdaste ticket, Roligaste ögonblicket... ja, ni kan säkert komma på mer att skriva om....
    Puss// Henke

    SvaraRadera
  7. Åh så du kan Hampus! Det är ju perfekt träning inför din kommande onsightbestingning av min finaste 7a rabies. Den är nämligen krimpig och dyno, precis som denna bulder, så lämpligt. Men nu sade jag det så det får väl bli flash istället. Tackar och bockar för den offentliga gratulationen, i veckan kan mycket väl 7a+ nr 2 komma, bla annat med hjälp av ett klipptrick som jag skall förtälja den dagen du blir reptörstig. Först skall jag bli chokladtjock!

    SvaraRadera