onsdag 31 mars 2010

Jag är inte längre flygGud

För några dagar sedan befann jag mig på I-20stenen. Det var roligt. Jag kunde nämligen flyga. Jag har aldrig varit något särskilt bra på att dyna, men då var jag helt sjukt grym på att just dyna. Jag flög upp för avslutningsdynot på till Kalashnikov på andra försöket. Jag drog således slutsatsen att jag av någon mystisk (och obemärkt) gudomlig intervention hade fått den magiska förmågan till långa dynos.

Med denna nyvunna insikt begav jag mig tillbaka till stenen igår kväll(pris ske klockframdragning, det går att klättra till 20.00). Det enda problmet var att min gudomlighet av någon märklig anledning dragits tillbaka. Jag kunde inte utföra ett enda värdigt dynamiskt försök. Vad hade hänt?

Förmodligen något av följande:

- Jag hade på de 5dagar som förflutit mellan besöken genomgått en dramatisk viktökning..

- Gravitationen var pågrund av solens position betydligt starkare just igår..

- Jag hade glömt att plocka av mig mitt gamla viktbälte(30kg) innan jag åkte ut till stenen..

- Jag var svag och högmodig..


Hur som helst Henke var varken svag eller högmodig och flög upp för Kalashnikov 7B och han var nära att sätta även Black Russian 7B. Kalle satte alla flytt på Stjärnsoldat 6B, har bara kvar att länka. Så trots mina anti-aerodynamiska egenskaper så var det en trevlig kväll.


2 kommentarer:

  1. Jag vet vad som hände, det utlovades "sändgaranti".
    Jag trodde i min enfald att förbannelsen enbart gällde då garantin utlovades till egna bestigningar. Förlåt mig för detta misstag/ missförstånd, det kommer inte hända igen.

    //Henrik

    SvaraRadera
  2. Dynot är egentligen av mer teknisk karaktär.
    1) Man tar först fart med vänster fot, förflyttar tyngdpunkten upp och åt höger för att skjuta sista farten med höger ben.
    2) Man ska ha mer fokus på (läs: ta i med) höger hand än vänster. Lite avigt att inte dra mest med den övre handen men det är så det fungerar på kalashnikov.
    3) Lycka till

    /Fontan-Hasse ... åhhh, vad vi längtar efter i20 ... not!

    SvaraRadera