måndag 15 mars 2010

nu kommer våren

nu märks det att det att det snart är vår. Överallt så dyker det upp premiärinlägg och reseskildringar på internet, det bubblar helt enkelt av klätterglädje där ute i världen. Och jag är inte bättre än att jag dras med i denna iver. Fingrarna flyger över tangenterna och jag lusläser klätterblogg efter klätterblogg.

Men knapptryckandet är också den enda fingerträningen jag får. 1 pass på tre veckor är det enda jag har presterat. Jag har haft betydligt viktigare saker för mig. Men nu brinner det i knutarna. Det planeras klätterresor hos alla runt omkring mig, Jonas i Göteborg gör utomhuspremiär på rep, och det klättras i både Niemisel och Midskog. SJälv så fortsätter jag att drömma mig bort i klätterbilder och drömmar om leder som ska testas i sommar. Som den här ex. En överhängande spricka som är helbultad. Fantastiskt! Fast nu när jag tänker på det så är det kanske lite för hårt med 7c, måste ivartfall få någon annan träning än tangenttryckningen.

Men oj vad skönt det är att drömma. Tjursbo, Sjöända, och rabiesväggen, jag kommer krossa i sommar...

3 kommentarer:

  1. Darn! nu måste jag ju packa repgrejjerna också till nästa besök hos svärmor/far.
    /Henrik

    SvaraRadera
  2. ja jag tror nästan det. visst ser den läcker ut! Men framförallt ser jag fram emot en guidad tur i Emmaboda. Det ska bli riktigt spännande..

    SvaraRadera
  3. Hej!

    Idag var jag på just Rabiesväggen det har regnat lite inatt men det fanns några torra grejer, bla den finaste led jag gjort, Rabies. Började även fippla på en 7a+ med superhälsvila och jag tror att min form är god. Dock klarade jag den inte idag men var ändå glad. Men snart blev jag ledsen av en timma motvindscykling det är verkligen plågsamt. Ser oerhört mycket fram emot ditt kommande hit sen.

    SvaraRadera