söndag 21 februari 2010

nytt köldrekord

-21ºC på Kalle ringer och är uppgiven då hans isklätterkamrater har bangat ut på den planerade isklätterturen. Det var lite för kallt helt enkelt. Därför så känns hans förslag helt logiskt. "Ska vi dra till Obbola och buldra?" Jag trodde nog aldrig att jag skulle hamna i den situationen att vi åkte ut och buldrade för att det var för kallt för att isklättra. Men jag har haft lite problem på sistonde att lura med mig klätterkamrater ut så jag högg på kroken och vi for till Obbola.

Kalle har länge lurat på Mr Hallontårta ss och jag tänkte dela med mig av min Charlie Chaplin-hälkroks-beta. Han gjorde några försök med halkroksbetan men jag är inte helt övertygad om att han är lika övertygad som jag är. Han är nämligen något av ett dynomonster och vill gärna göra det med fart och fläkt. Men han var flera gånger nära att klämma dit hälen och jag är övertygad om att när våren anländer kommer han att krossa tårtan.

Jag fick möjlighet att testa den ursprungliga uttoppningen som går mer till vänster. jag har innan bara kört rakt upp. Jag tycker att versionen rakt upp är hårdare. Bägge varianter är dock mycket fina.

Jag testade även lite på Stockholm-Norrland-problmet som har den stora fördelen att det inte krävs någon skottning eller något brännande. Jag var och taffsade på slutgreppet men jag orkade inte hålla kvar det. Jag kände mig väldigt trött i fingrarna och orkade inte hålla emot.

7 kommentarer:

  1. http://domdarstenarna.blogspot.com/2009/12/personligt-koldrekord.html

    Ovan skriver du att du "tassat uppför orginalet" och nu senast att du aldrig testat det förrut? Vad gäller egentligen???

    SvaraRadera
  2. spott med kaffekopp ser riktigt bra ut. ska ta efter den

    SvaraRadera
  3. Haha! Underbart! vilket engagemang!

    /Henke

    SvaraRadera
  4. Vad jag vet klarar man ett tvåmetersfall på tre paddor som ligger på en täcke av 70 cm snö=)

    SvaraRadera
  5. å vad härligt och viktigt att det finns anonyma lusläsare som ser till att det inte blir några fel på internet.

    Jag har mycket riktigt "tassat" upp för orginal-avslutningen men inte lyckats att länka ihop den tidigare.

    Återigen tack du min kära anonyma lusläsare.

    SvaraRadera
  6. va fan Kalle har du en kaffekopp i handen när du spottar mig. Vill du ha ihjäl mig eller?!

    SvaraRadera
  7. Jag ska snäppa upp mig nästa gång och inte stå där och sova. Först när jag såg filmen förstod jag vilken fara jag utsatte dig för!

    SvaraRadera