fredag 1 april 2011

Den sittande ryssen

Efter måndagens blixtvisit på I20 tändes åter den fruktade I20febern. Således var ytterligare ett pass på oxhjärtat oundvikligt.

Marcus är stark som vanligt och är på snudden att ta med sig Black Russian ståstart (7B) hem.

Jag hade fått smak på sittstarten(7B+) vilken kryddar problemet ytterligare. Efter många onda försök så krånglade jag mig upp. (för att minska Hasses funderingar: med enkelmatta och 0,00mm snö under paddan).

För nästan exakt ett år sedan så förstörde jag min PIP-led på vänster långfinger på den brutala starten på Okänd Soldat(problemet bredvid). Jag har fortfarande ont i den även om det de sista månaderna har varit bättre. Idag verkar jag ha förstört min DIP-led på samma finger. Tråkigt, men det kostar att ha roligt.

6 kommentarer:

  1. Härligt! Snyggt klättrat!

    SvaraRadera
  2. Shit, det ser ut att bli en bra säsong för din del ... synd bara att du slutat och sålt alla dina klättergrejer

    SvaraRadera
  3. ja jag funderar nästan på att köpa tillbaka dem igen och börja klättra igen!

    SvaraRadera
  4. Hur var snöläget i Mosjön ... blev det något gjort? Film?

    SvaraRadera
  5. snöläget var tungt på marken men på stenarna, ffa stora stenen var det rent o torrt. Film kommer!
    hampus

    SvaraRadera