torsdag 30 december 2010

Kötthand och djungelsving

Ytterligare en dag i Nybroskogarna Henke krossade Djungel George 7B medan jag inte ens kunde etablera. Ett överhängande hälkroksproblem.

Jag blev lite surmulen inför detta nederlag och vi for vidare till två problem som ligger i närheten. Julpyssel 7B och Duga 7A. Duga visade sig vara riktigt trevligt (dock en uteslutning). Höftrull och hoppflytt och hälkrok. Mycket roligt.

Julpyssel är mindre trevlig. Ett "Ett-flytts-under" från en slopramp med hög fot. Efter några försök fick vi dock till och kunde etablera och skicka upp. Flera gånger var vi uppe och höll på toppjuggen men vi orkade inte hålla.

Stenen i Nybro är vass. Min högra hand ser ut som ett paket med rå köttfärs. räknade till 12 blödande sår. Detta är ju riktigt bra då jag ska till kjuge om några dagar. Där lär jag inte behöva fräsch hud.

[edit: Henke klättrade tydligen bara avslutet på Djungel George, då det är sittstart för att hålla 7B. Vänta er revansch till våren.]

6 kommentarer:

  1. Tack för ännu en fin dag, det är härligt att självplåga sig så här års. För att inte tala om den viktiga "egentiden" som tenderar bli än viktigare efter en vecka hos svärföräldrarna.
    //H

    SvaraRadera
  2. Jag vill inte vara den men man startar längre ner på Djungel George.
    // Linus

    SvaraRadera
  3. ok, bra med info! vi funderade hur det låg till med starten, men ville minnas att det inte var sittstart(?)så vi körde på det som kändes som de naturligaste startgreppen för en ståstart.
    Börjar man alltså sittande eller bara med högerhanden längre ner, eller hur gör man?
    //Henrik

    SvaraRadera
  4. ah, svarar via flickr-mailen...
    //Henke

    SvaraRadera
  5. Ni kommer att bli så sjukt vassa i vår efter all vinter-bouldering! Duga ser ut att vara ett coolt problem!

    SvaraRadera
  6. Kul att det är folk som våga sig ut i snön! (Man startar med båda händerna nere på listen till höger, sittande)
    /Mange

    SvaraRadera