måndag 4 januari 2010

mål 2010

2010 ska ge:

1. Solar Plexus 7b+, Sjöända Västervik, 25m lång, svagt överhängande. Jag har flera gånger lyft blicken(med hakan nere vid knäna) mot denna minst sagt imponerande skapelse. Den är så fruktansvärd i sitt intryck att jag aldrig ens vågat försöka. I år ska den klättras.

2. Jag ska buldra någon annanstans än i Håkmark. Det verkar som att det finns fina problem på andra områden också.

3. Björnkram 7A+ i Skravelsjö. Har haft en taffligt försök en regnig novemberdag. Den känns och framförallt ser läcker ut.

4. Kuben. Den enda bultade leden i Nybroskogarna som det aldrig har blivit att jag försökt på. I sommar ska jag ta denna överhängande dunderspricka.

nåja det var allt.

1 kommentar:

  1. Jag kontrar din summering+mål med en summering av 2010. Det har väldigt lite med klättring att göra.

    Liv har revolutionerat riskokning genom att helt enkelt blötlägga riset i klassiskt bönkokarstil och därmed dragit ned koktiden till smått otroliga ca 5 minuter! Detta hände i början av januari.

    Jag var inte sen och revolutionerade äggkokning på liknande vis. Jag har provat det endast en gång och så här gick det: Jag kokade upp vatten i vattenkokare och hällde det på ägget som jag placerat i en termos. Sedan lät jag det stå med lock på i tjugio minuter. Ägget blev av detta mycket hårdkokt, jag gissar på att 10-15 min blir perfekt. Det finns ju ett gammalt trick med att koka upp ägget i vattnet i kastrull och sedan låta eftervärmen sköta resten, men detta är ju lätt bättre. 2010 säger jag, det är matrevolutionernas år!
    (man tillgodogör sig äggets protein bättre när det är kokt än rått, vilket skulle kunna ha lite med klättring att göra)

    Gott nytt år i dubbel bemärkelse!

    SvaraRadera