tisdag 21 september 2010

Bulderpremiär o Mr Långarm

Nu är buldersäsongen invigd på riktigt. Har visserligen varit ute och fikat lite vid bulderställena innan men igår gjordes de första nöten. Utvalt problem: Kunoichi 7A+.

Jag hade inte en chans. Har glömt hur man gör. Har även glömt hur mycket hud som äts upp. tacka vet jag rep. Kalle däremot doftade testosteron då han var nära att få till Kunoichi..

Dagens stora behållning var dock invigningen av min lilla leksak som jag byggt senaste dagarna. Klätterfilmen är het här uppe i Umeå nu. Jag är inte sen på att hänga på trenden och sopade ihop en kamerakran.

Principen är mycket enkel:
- ett 4m långt aluminiumrör.(tack Dag)
- ett stativ.
- Ett kullager
- lite mutter och beslag.
- motvikt(i form av väska och 10kg tung sten)
sen är det bara att röra om lite i grytan och sen är det klart.

Min lilla skapelse led dock av några barnsjukdomar. Ex måste motvikten justeras då väskan hänger ner för mycket och går i marken när kranen går för högt. Någon som sitter på en 10kg alt 5kg skivstångsvikt?

Nedan finns ett litet klipp från testet.

3 kommentarer:

  1. Ser jäkligt nice ut!

    Själv så är det en glidetrack som står näst högst på önskelistan.. tätt efter en live-view lupp :)

    Btw.. ingen som vill köpa min gamla videokamera =) Special price for climbers!

    SvaraRadera
  2. linus: Jo en glidetrack hade inte varit fel. Lite jobbigt att bära in min "lilla" kran till klätterområdet, för att inte tala om att få upp den på översta våningen där jag bor(hade den varit 3cm längre hade den inte gått att lirka igenom spiraltrappan). kanske lite smidigare men en glidetrack, fast det beror ju på hur stor glidetrack man har..

    SvaraRadera
  3. Ohh vilka vinklar! Blir nästan mer sugen på att buldra kranen är stenen. Mitt vikttips är att tejpa fast ryggsäcken mot kranen med tex silvertejp. Lev väl!

    SvaraRadera