fredag 13 augusti 2010

Jucka 7A

Så var då sommaren nästan slut. Stora drömmar om buldring i Nybroskogarna gick om intet, först pga mygg, sen svett, sen ont i krimpfingarna. Men men sommaren är repets tid och buldrets tid är nu att vänta.

Jag fick dock med mig några guldkorn från Nybroskogarna bla Jucka 7A som jag klättrade tidigt i sommras och naivt nog trodde var ett nytt problem men det visade sig att Poa både klättrat och namngivit denna fina linje. Jucka 7A. Ett riktigt trevligt problem med favoritlutning o flera trevliga flytt. dessutom är det bara högerkrimpar så mina ondis-fingarar på vänstra handen klarar sig bra. För er med lokalkännedom ligger det bakom västerängsskolan vid ån.

Nu återstår av sommaren bara den stora finalen. Solar Plexus 7b+ i Västervik. I slutet av veckan åker jag dit för att under 3dagar tämja odjuret. Jonas kommer vara där och det kommer att bli kul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar