tisdag 31 augusti 2010

det råder repfeber

jag är i grund och botten en buldrare.
Men sen mina fingrar har börjat krimpkrångla har repet smygt sig in i mitt hjärta.

Har alltid varit en ganska medioker repklättrare men senaste veckan har jag varit en slaktare.

Det hela började i GBG. Massor av klättring. 4dagar med Kalle. Inga prestationer men pumpresistensen började ta form.
sen 2dagar i Tjursbo med Jonas aka Jukebox Johnsson. Min första 7b+(se film nedan)(visserligen en buldrig sådan). Sen samma dag även ny 7b-klättring.

Nu tillbaka i umeå och perfekt temp men fuktigt. Prickade dock in en riktigt frasig dag på TKAK och flashade "one life to live" 7b och flög upp för Dira Nessecita 7b.

Jag har feberfrossa och står och beundrar mig själv i spegeln om kvällarna.

nu lite halvdan film på superskoj klättring:

8 kommentarer:

  1. musiktjuv! gör om, gör rätt, vill se!
    //Henke

    SvaraRadera
  2. tjuv o tjuv... jag och bruce du vet.

    SvaraRadera
  3. trodde inte de var så griniga. jag gör om, gör bättre... ett gäng ögonblick bort bara...

    SvaraRadera
  4. nu har jag bytt ut bruce mot det gamla vanliga. men det är ju kass kvalité. får nog lägga upp ytterligare ett klipp i HD tror jag.. men det blir först i kväll..

    SvaraRadera
  5. Kul, och grattis till senaste tidens skalper!
    Bulttjuven ger mig ljuva minnen då jag klättrade den vid ett besök för länge sedan.
    //Henke

    SvaraRadera
  6. Ahhh ... bitterljuva minnen ... hjärnbarken skickade precis signaler om att jag gjorde den uschliga Swiss Cheese (Tjursbo) någon gång under senare delen av 90-talet. Det (det enda) besöket avslutades med ett cordshot på Schakalen (hela manteln kapades och jag hängde i ett gäng vita trådar nära backen) ... läskigt värre.

    SvaraRadera
  7. ja visst är det märkligt att det är så många bra grepp på så passande ställen. Precis när leden kommer till en passage där klippan är helt greppfri så dyker det plötsligt upp ett tvåfingerstort perfekt hål. Det är ju nästan så man tror att herren skaparen han själv haft ett borrande finger med i spelet. o det tackar jag för.

    SvaraRadera
  8. Awesome film du knåpat till!

    Hemskt intressant att se sig själv klättra asså, nu kan jag analysera och finslipa min redan chokerande skarpa teknik till att bli rakbladsvass mach 3 med vibrerande huvud. Hell yeah!

    Må bäste man vinna, jag har beräknat att passera dig redan på lördag.
    /Hertig stålklo av Tjursbo

    SvaraRadera