måndag 24 september 2012

Högbollskalas

Dåmm där stenana är tillbaka. (i vartfall för en dag). Denna efterlängtade tillbakakomst bjuder på högklassigklättring. Det är Johan som tar och utmanar Jonas W:s gamla högbollar på Djänknebölsklinten.

Johan är något av en stjärna nu för tiden och säker som berget var han idag. Oktoberfesten är 8.4m hög och 6B+. Det är läskigt. Men inga problem. Prozac är lättare men ramlar man så dör man för landningen är en avgrund. Lässsssskigt.

Nedan några filmer från kalaset. Extremt dålig kvalité. I min besvikelse över att inte ställt i kameran orkar jag iinte ens göra en film av dem då det är så kass. Men trots detta är det sevärt så ni får det i småklipp. Det är olidligt högt.


Oktoberfesten 6B+




Prozac typ 5C, eller?





 Trad är Gay 6A




Vet inte vad denna heter men den är fin. 5B?




7 kommentarer:

  1. Trevligt och otroligt skönt att se att någon fortfarande klättrar highball problemen. Prozac tycker jag personligen är helt underbar.

    SvaraRadera
  2. Grymme! Bara Fet-Roy kvar av de fina då!

    Oktoberfesten är mentalt påfrestande. Magnus har rätt, den sista heter "Testbild" och är väldigt fin och inte så hög heller.

    SvaraRadera
  3. Fet-Roy, är det le roi de fétichisme? Oktoberfesten var onekligen mental.

    SvaraRadera
  4. Kul att se! Testbild har jag fallit på när jag skulle ta kanten. Då kändes det högt. Sten i ryggen också...

    SvaraRadera
  5. Härligt att klätterförbudet i Skravel är slut!

    SvaraRadera