tisdag 29 november 2011

lustens uppgång o fall

Klätterlusten har det varit lite sådär med i höst.
Under helgens tävling talade jag dock med Magnus E B och lusten fick ett sving.
Det vi talade om var problemet Man vs Slab i Ässet.
Sammanfattning av vårt samtal:
* DIP-krimp
* Pianomatch
* Bäst att ha långa naglar för att kunna ta krimpen
* Orepeterad

Slab+mardrömskrimp(läs önskekrimp)+orepeterat = Hampus gillar.

tog em ledigt och for ut.
5 försök sen katastrof. Min hydralkrimp mosade DIPkrimpen till grus (se film).

Ett skott i skallen. Nåväl, nu finns det ett riktigt hårt problem som ligger och väntar.

5 kommentarer:

  1. Surt! Man vs slab 0-1 (och matt?). Färgglad och fin klättertröja iaf!
    /Johan Hasslow

    SvaraRadera
  2. Fan vilket nyp du har! :)
    Är bara å limma fast greppet igen, fixar väl en handy-man som du?

    SvaraRadera
  3. @ johan: Ingen slabmatt än! till våren känner jag på mig att jag är ännu äckligare i min krimp och då ryker problemet.

    @kalle: Ja jag vet, mina bröstmuskler är helt sjukt stora, för att inte tala om mina biceps. Får ta o lugna ner mig med frivikterna nu..

    SvaraRadera
  4. Att man är en tjockis har inget med muskler att göra

    SvaraRadera