torsdag 10 juni 2010

Klättring i Nybro

Mygg Mygg Mygg. det är väl så jag kan sammanfatta klättringen i småland just nu. Men trots mygginvasionen är det sjukligt roligt. jag har klättrat tre superfinaproblem. Ett som jag hittat tidigare, Lekplatstraversen. Det är en underhållande travers med flera superflytt. Sen är det ett nytt problem bara 100m från mina föräldrars hus. Med en uteslutning så blir det ett högklassigt krymparproblem. Riktigt roligt.

Och sen är det Scolios som är ett problem i Långaström i den halvfärdiga och mig veterligen nedlagda föraren som jag tiggt till mig över mail så finns detta problem registrerat. Mycket underhållande och precis min typ av klättring med överhäng och lite större krympare. Tycker dock att det håller 6C.(6B i föraren). Men kanske är jag bara svag.
Nåväl DET ÄR ROLIGT ATT BULDRA.

Nu åker jag till svärföräldrarna och lämnar alla oklättrade stenar i Nybro för ett slag. men jag kommer tillbaka.



4 kommentarer:

  1. Vackert! ser fram emot att slåss med mygg och lämna hud på grepp!
    //Henke

    SvaraRadera
  2. Du ser stark ut! Verkar vara sjyssta stenar!

    SvaraRadera
  3. Kul att du har hittat till Nybro igen!
    Din slutsekvens på Scolios måste provas någon gång. Har alltid använt mig av ytterligare en krimp til höger innan man tar toppen med vänster...
    /Mange (fd nybrobo)

    SvaraRadera
  4. Vi har haft "vilda" diskussioner om graden på Scolious. Vi har snackat om både 6A och 6B. Sen finns det de som tycker 6C!

    SvaraRadera